TESTACE HV
TESTACE HISTORICKÝCH VOZIDEL
Rožnov pod Radhoštěm, Valašské Meziříčí, Vsetín, Hranice na Moravě, Lipník nad Bečvou, Bystřice pod Hostýnem, Frenštát pod Radhoštěm, Český Těšín, Frýdlat nad Ostravicí, Frýdek Místek, Fulnek, Nový Jičín, Kopřivnice a další...
CHCETE OTESTOVAT VAŠEHO VETERÁNA
NA NOVÉ, NEBO PŮVODNÍ RZ
volejte: 602837423 po-pá od 18-20hod.
Rádi vám poradíme i pomůžeme, přehled důležitých otázek a odpovědí:
Jaká je věková hranice pro veterána? Dle technického kodexu FIVA vozidlo vyráběné před 30ti roky t.j od roku 1993. Testujete i nečlenům klubu? Ano, určitě. Jaké typy testací provádíte? Klubové i krajské testace. K čemu slouží klubová testace? Klubová testace slouží k posouzení historické původnosti automobilu a výsledkem je zaznamenaný protokol, z toho vycházejí pak pojišťovny a nabízejí zvýhodněné pojištění pro HV. K čemu slouží krajská testace? Krajská testace slouží k získání zelených SPZ. Mohu předběžně zjistit, zda vozidlo splní testace a kolik to všechno bude stát? Ano naši komisaři Vám rádi vše vysvětlí a sdělí email: honestveteran@seznam.cz
Co je všechno potřeba ke klubové testaci? Přistavit vozidlo ke kontrole, předložit doklady od vozidla, doložit kupní smlouvu. Co je všechno potřeba ke krajské testaci? Úspěšně absolvovat 1. kolo testování KLTK a doložit protokol z STK. Jak dlouho platí testace? Testace platí na dva roky. Lze testace prodloužit? Ano, pokud vůz splňuje všechny náležitosti bude testace automaticky prodloužena opět na dva roky.
Mohu dále provozovat historické vozidlo na pozemních komunikacích bez prodloužení testací? Ne ! ! ! Neprodloužený průkaz historického vozidla se považuje za nezpůsobilost vozidla k provozu na pozemních komunikacích. Testační komise odevzdávají seznamy prodloužených průkazů HV na příslušné krajské a dopravní úřady. Je potřeba jezdit na STK? Ano, nově je vyžadována kontrola na STK. Existují přesné pokyny pro testace? Ano, řídíme se postupem pro testování a postupem pro vyplňování žádosti o provedení testování historického vozidla k zapsání do Registru historických a sportovních vozidel, které vychází ze zásad stanovených FIVA.
Jaký je odpovídající stav vozidla pro testaci? Původní typ motoru a převodovky, dodávaný v tomtéž období výrobcem, původní typ a rozměr ráfků dodávaných výrobcem, popřípadě z vybavení, které výrobce nabízel nebo prodával v období normálního provozu vozidla, původní nebo dobové poklice. Použití jiných kol či poklic je třeba doložit katalog apd. Velmi dobrý technický stav a celková bezchybná funkčnost. Karoserie bez koroze, poškození, apod. Jednotný celistvý lak bez neodborně opravených míst, většího počtu oděrek a jiného poškození. U původního laku, který ještě nikdy nebyl přestříkáván je možná větší benevolence v zájmu zachování originality. V tomto případě je směrodatné individuální posouzení komisařů KLTK. Povrchy chromovaných a hliníkových součástí bez kazů, matů. Není dovoleno nahrazení chromu stříbřenkou či barvou. Znaky, emblémy a označení odpovídající modelu a roku výroby. Celková čistota karoserie, podvozku a motoru. Interiér bez výrazného poškození, není přípustné roztržené či neodborně opravené čalounění, nekompletnost interiéru nebo náhrada jeho součástí moderními prvky. Nesmí být namontovány doplňky původem mimo dobu vzniku vozidla. Stav brzdového systému, řízení a zavěšení kol musí být dokladován prohlídkou ve STK. Na vozidle nesmí být polepy, které nebyly dodávány výrobcem např.: reklamní od sponzorů. Tolerují se jen polepy, které vyžadovali podmínky provozu. Jak dlouho trvá vyřízení zelených RZ? Obvykle 2-3týdny ode dne provedení úspěšné testace a jsou-li splněny všechny náležitosti. Kde si lze nové zelené RZ vyzvednout? RZ vydává odbor dopravy místně příslušného Krajského úřadu: Zlín, Olomouc, Ostrava, Brno… Vrátí mi pojišťovna přeplatek povinného ručení, když mám nyní otestovaný vůz? Ano. Jestliže nyní platíte povinné ručení v plné výši a právě jste otestoval vůz, zajdete na pojišťovnu, kde se prokážete průkazem klubové testace, pojišťovna sníží výši ručení a přeplatek Vám v poměrné části vrátí. Mohu mít jen klubovou testaci? Ano, pokud máte klasické bílé RZ. Mohu mít jen krajskou testaci? Ne, krajská testace je podmíněna klubovou testací. Kdo má v případě sporu vyvrátit nepravost či potvrdit pravost originál dílů? Majitel musí věrohodně doložit a potvrdit pravost těchto dílů. Mohu vůz s klasickými bílými RZ přihlásit na zelené veteránské? Ano, ale musí být nejdříve vyřazeno z Registru silničních vozidel, bez nutnosti potvrzení o ekologické likvidaci.
Jsou zelené veteránské RZ přenosné při prodeji vozidla? Ne. Zelené veteránské značky jsou pevně spjaty stroj a majitel. V případě prodeje vozidla, se veteránské RZ stávají neplatné a je nutné je odevzdat na příslušný úřad. Mohu jet s veteránem SPZ do zahraničí? Ano, veteránské SPZ jsou platné v rámci EU, doporučujeme připojistit vozidlo do zahraničí. Kam se mám obrátit, chci-li otestovat soutěžní vůz s vestavěným rámem? Obraťte se na Autoklub ČR. Co všechno si musím vzít na úřad s sebou při vyzvednutí nových RZ? Doklad totožnosti. Doklad o uzavřeném povinném ručení. Správní poplatek je jako u přihlášení běžného motorového vozidla. Vyplněnou přihlášku k registraci historického vozidla potvrzenou žádost o provedení klubové a krajské testace. Jeden pár fotografií 6 x 9 cm pro průkaz HV. Původní registrační doklady nebo doklad o vyřazení z registru vozidel jiného státu. Mohu si vyzvednout RZ v jiném kraji, než mám trvalé bydliště? Ne ! ! ! Majitel historického vozidla si musí registraci vyřídit na úřadě, který se vztahuje k jeho místu trvalého pobytu.
Hodně zdaru a trpělivosti při renovaci přejí členové KLTK 14-09:
Vladimír Šimek, Pavel Urbánek, Vlastimil Šebela, Robert Vychodil a Leo Klestil